Better Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Homo-ouders zijn prima

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitimema 6 sep 2010 - 15:27

Geen achterstand voor kinderen van homostellen.
06-09-2010 | nieuws

Kinderen van homo- of lesbokoppels ontwikkelen zich even goed als kinderen die opgroeien met hetero-ouders. Dat concluderen onderzoekers op basis van data van het Amerikaans Census Bureau, die verzameld zijn sinds 2000. De resultaten zijn gepubliceerd in het vakblad Demography.

Van kinderen die opgroeien in een heteroseksueel gezin moet ongeveer 7 procent een schooljaar overdoen. Hoewel dit voor kinderen van homo-stellen met bijna 10 procent iets hoger ligt, stellen de onderzoekers toch dat de ontwikkeling van beide groepen gelijk opgaat.

Het verschil verdwijnt namelijk wanneer rekening wordt gehouden met factoren als opleidingsniveau en het inkomen van de ouders. Heteroseksuele echtparen lopen hierin iets voorop, waar de kinderen profijt van hebben.

"Een van de moeilijkste vraagstukken van het familierecht is dat van homostellen en of zij mogen adopteren of niet", verklaart hoofdonderzoeker Michael Rosenfeld, verbonden aan de Stanford University, tegenover Upi. "Mijn studie toont aan dat kinderen in gezinnen beter af zijn, zelfs wanneer dat gezin ogenschijnlijk niet 'perfect' is."

Rosenfeld geeft toe dat het een moeilijk onderwerp is om te onderzoeken omdat homo-ouders niet volop aanwezig zijn in Amerika. "Een goede steekproef is goud waard", aldus de socioloog. "En deze studie is gebaseerd op duizenden kinderen."

Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 15:16

Ja, homo-ouders zijn prima, vind ik...

en ik vind dat zij ook mogen adopteren (onder bepaalde voorwaarden als een inkomen, een huis, etc. etc.)
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 15:26

desiree schreef:
Ja, homo-ouders zijn prima, vind ik...

en ik vind dat zij ook mogen adopteren (onder bepaalde voorwaarden als een inkomen, een huis, etc. etc.)
Inderdaad, dat vind ik ook. gewoon hetzelfde als voor Hetero paren.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
Ford
Lid
Lid
Ford


Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 23-08-10
Leeftijd : 27

Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitimeza 11 sep 2010 - 16:40

Nou, ik vind dat als je homoseksuele ouders hebt nog wel eens gepest kan worden, of ligt dat aan mij?
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitimeza 11 sep 2010 - 18:19

Ford schreef:
Nou, ik vind dat als je homoseksuele ouders hebt nog wel eens gepest kan worden, of ligt dat aan mij?
Kinderen zoeken allerlei redenen om te pesten, als je ook maar iets anders bent hebben ze je al. Dus als je 2 mannen als ouders hebt, dan is dat een reden dat je gepest kan worden ja.

Dat is natuurlijk heel jammer, het is geen reden iemand te pesten. Als er al een reden kan zijn, die er dus geen is, waarom je iemand kunt pesten.

Maar Met homo ouders is verder niks mis, beetje extra opletten op pesten, maarja, dat kan wel bij elk kind toch. Heb je een bril, rood haar, sproeten, beugel, wat dan ook, allerlei redenen om gepest te worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 11:38

Ja inderdaad allerlei redenen, maar ik zou me wel schuldig voelen als mijn kind gepest zou worden alleen omdat ik samen met een vrouw ben...??
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitimezo 12 sep 2010 - 12:36

Ja, dan kun je met de school gaan praten he, of ze daar wat beter op zullen letten als je het vermoed ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitimedi 14 sep 2010 - 15:27

Maar dat zou bij ons vooral gebeuren in de pauze en dan staan die leraren er niet met hun neus bovenop... die leraren hebben ook wel iets beters te doen... (en andersom voor de leerlingen...)
Terug naar boven Ga naar beneden
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitimedi 14 sep 2010 - 15:30

Ja, maar er zit verschil tussen kinderen van 5 op de basisschool of op de grote school. Overigens kun je daar ook gewoon naar leraren toe gaan en het zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Homo-ouders zijn prima Empty
BerichtOnderwerp: Re: Homo-ouders zijn prima   Homo-ouders zijn prima Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Homo-ouders zijn prima
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Wie zijn wij?] Algemene informatie
» [Artikel] Aankondiging: Het is Fijn om HoLeBi te zijn.
» [vrouwelijkheid] Waarom zijn homo's (soms) zo vrouwelijk?
» [opstartfase] We zijn nog in de opstartfase. Nog niet alles is optimaal.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Better Place :: Holebi in het nieuws :: Nederland/belgië nieuws-
Ga naar: