Better Place
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 [woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk!

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
The Frozen Donkey
Admin
Admin
The Frozen Donkey


Aantal berichten : 816
Registratiedatum : 18-04-10
Leeftijd : 31
Woonplaats : Nederland

[woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk! Empty
BerichtOnderwerp: [woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk!   [woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk! Icon_minitimewo 15 sep 2010 - 16:20

Ik heb hier een prisma woordenboek voor me, Ik dacht, laat ik er eens in bladeren, wordt hij ook eens gebruikt. Dus ik zocht homo op, wat voor betekenis daaraan hangt. Niet dat ik het niet weet, maar wilde het gewoon even lezen.

Nu vind ik de betekenissen eigenlijk nogal, ongepast. Aangezien holebi zijn volgens mij met meer te maken heeft met alleen maar wat seks.

Bi bn biseksueel (als voorvoegsel) tweezijdig.
Eum, tweezijdig wat? En voorvoegsel, Pardon?

Gay <Gee> bn homoseksueel Like a Star @ heaven ~ scene homoscene
Ja, oke, dat gaat verder wel he.

Heterofiel | bn zich tot het andere geslacht aangetrokken voelend. || de (m) [-ro's, -fielen] iem. die zo is Heterogeen bn ongelijksoortig.
Okee, niets mis mee zou je denken, lees nog maar even verder.
Heteroseksueel | bn seksueel aangetrokken tot hetzelfde geslacht.|| de (m) [-ro's, -fielen] iem. die zo is
oke, lijkt me duidelijk, maar nog even stukje verder.

Holebi de [-'s] (bn) homo, lesbienne of biseksueel.
Niks mis mee natuurlijk, klopt helemaal toch.

Homo de (m) [-'s] homoseksueel.
Dus een homo is altijd homoseksueel. Ik maar denken dat homo zijn niks met seks te maken had. Maar het wordt leuker.
Homofiel | bn seksueel aangetrokken tot personen van hetzelfde geslacht. || de (m) iem. Met deze seksuele voorkeur.
een homofiel is dus seksueel aangetrokken voelen tot personen van het eigen geslacht, jaja, volgens mij is een homofiel een man die op mannen valt, of als je het serieus wilt bekijken een vrouw die op vrouwen valt. Vraag me af of bi's er ook bij mogen, sorry jongens en meisjes.
(Een stukje verder) Homoseksueel | bn seksueel aangetrokken tot personen van hetzelfde geslacht. || de (m) iem. Met deze seksuele voorkeur.
Homo's. homofielen, homoseksuelen, allemaal hetzelfde dus. terwijl er bij hetero's wel degelijk verschil zit in fielen en seksuelen. Maar bij homo's heeft het ineens allemaal met seks te maken? Zijn alle homo's, homoseksueel. zijn homofielen, homoseksueel en homoseksuelen willen seks met hetzelfde geslacht. Ja, maar is homofiel dan niet net als bij heterofiel? Overigens, seksuele voorkeur, bij homofiel. Homofiel zijn is bij mijn weten toch echt niet zomaar een leuke voorkeur omdat je daar even zin in hebt.

niet "Homofiel | bn seksueel aangetrokken tot personen van hetzelfde geslacht. || de (m) iem. Met deze seksuele voorkeur. " dus.
Maar "Hetero homofiel | bn zich tot het andere zelfde geslacht aangetrokken voelend. || de (m) [-ro's, -fielen] iem. die zo is "

biseksualiteit zegt dus helemaal nergens iets van, wat het nu is. Als ik wil weten wat biseksueel is. dan kom ik er uit dat dubbelklevend plakband dus biseksueel is. aangezien dat aan 2 zijden plakt. biseksualiteit is tweezijdig.
Wat je er dan neer moet zetten.
Niet "Bi bn biseksueel (als voorvoegsel) tweezijdig."
Maar "Bi | bn zich tot twee geslachten aangetrokken voelend. || de (m) [-'s] iem. die zo is. "
Biseksueel appart natuurlijk, met seksueel aangetrokken voelend tot twee geslachten in de uitleg.

Lesbienne (-bjenne) de (v) [-s] lesbische vrouw, lesbisch meisje.
Waar staat hier de uitleg, net zoals bij bi? nergens, wat is een lesbische vrouw, wat is een lesbisch meisje? Nou, de uitleg van lesbisch is er gelukkig ook nog.
Lesbisch bn (gezegt van vrouwen) seksuele voorkeur voor leden v.h. eigen geslacht hebbend.
Oke, ik dacht toch echt dat lesbisch zoiets als homofiel en heterofiel is, dus aangetrokken voelen, niet seksuele voorkeur voor hebben. Overigens zou seksuele voorkeur voor vrouwen hebben, homoseksueel zijn.
Lesbo de (v) [-'s] (inform.) Lesbienne.

Ik dacht, ik kijk eens wat er dan bij geaardheid staat, maar alles wat er in staat is geaard. Wat verder niks te maken heeft met seks/holebi.


Vinden jullie de teksten anders wel kloppen? Volgens mij is homo zijn wat meer dan even een seksuele voorkeur hebben. dat homofielen vaak ook aan homoseks doen, dus homoseksueel zijn, ja. Overigens kan ik bij homoseksueel wel inkomen van die voorkeur, maar bij homofiel dus niet. Bi is gewoon te onduidelijk en snapt nog niemand er iets van, en lesbienne's mogen wel eens wat meer vermelding krijgen. Onder het mom van lesboseksueel ofzo. Maar een lesbienne niet opzadelen met vrouwenseks.

ik bedoel, wat als je als hetero homoseksueel bent. Dan ben je nog geen homofiel. want zoals het er staat ben je het dan beide. maar een heterofiel is daarintegen weer heel iets anders. De homo's mogen zich niet aangetrokken voelen tot het zelfde geslacht, dat gaat gewoon om seksuele voorkeur. Nou, als ik een seksuele voorkeur voor mannen had, dan heb ik dus alsnog de behoefte aan een vriendin volgens mij, maar wel aan homoseks.

ligt dit nu aan mij, of zien jullie het ook?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://betterplace.actieforum.com
desiree
Bij de inboedel
Bij de inboedel
desiree


Aantal berichten : 631
Registratiedatum : 09-09-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Almere

[woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk! Empty
BerichtOnderwerp: Re: [woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk!   [woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk! Icon_minitimedo 16 sep 2010 - 8:17

ja het woordenboek heeft het gewoon fout!!
Terug naar boven Ga naar beneden
abel
nieuw lid
nieuw lid
abel


Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 09-05-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Almere

[woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk! Empty
BerichtOnderwerp: Re: [woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk!   [woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk! Icon_minitimewo 11 mei 2011 - 15:29

Bij Bi is het woordenboek incompleet. Het kan ook als voorvoegsel gebruikt worden en ook de bekende betekenis. (Voorbeeld is bi-directionaal. ( 2 richtingsverkeer) ) er zijn meerdere woorden die dit ook zo hebben, maar in de essentie heb je helemaal gelijk
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk! Empty
BerichtOnderwerp: Re: [woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk!   [woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[woordenboek] betekenissen van woorden, klopt dit? lijkt me sterk!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Better Place :: Homo's, Lesbienne's, Biseksuelen en Transseksuelen :: Holebi Algemeen-
Ga naar: